מדיטציה – מדריך למשתמש

"התמונה כל הזמן קופצת לי" הוא אומר, ואני חוזרת ועונה "זה חלק מהמדיטציה, תן לדברים לעלות ולהיות"… וכעבור שניות מספר "אבל אני לא מצליח להחזיק דימוי אחד רצוף יותר מכמה רגעים"… צירופי המשפטים כאלו, אני שומעת כמעט בכל מדיטציה שאני מעבירה.

פעמים רבות מידיי אני פוגשת אנשים שמרשים לביקורת עצמית, ולסקפטיות לחדור לתוך המדיטציות שלהם , מלווים בחששות שמה שעולה אינו מדויק, ושאולי הם ממציאים את הדברים ו"בכלל, הם לא ממש בתוך המדיטציה". שמתי לב שלא משנה כמה פעמים אומר שזה חלק מהתהליך , הספקות ממשיכים, ואנשים – למרות חוויות מדהימות, ושינוי בחיים בפועל – נוטים לשפוט את עצמם לחומרה.

לאורך השנים בהן אני מטפלת באנשים באמצעות מדיטציות , אני מגלה בכל פעם מחדש עד כמה קשה לאנשים להניח בצד את ההיגיון, לתת אמון בתהליך, ולקבל את מה שהוא מביא. מידיי יום, אני נתקלת בשאלות לגבי "איך צריך" ו"מה נכון" במדיטציה. החלטתי להעלות חלק ממחשבותיי בעניין כאן, ולאפשר לאנשים להבין שבסופו של דבר מה שחשוב במדיטציה זו ההתכוונות שלנו להיכנס אל עצמנו והחופש להיות מי שאנחנו בתוך התהליך.

אז, מספר כללי בסיס לתרגול מדיטציות/דמיון מודרך:

יש הרבה מאד סוגים של מדיטציות, מורים אינספור, שיטות למכביר, ויופי של טכניקות.. אך לדעתי מה שחשוב באמת כשאנו נגשים לעניין, זו הגישה או יותר נכון התפיסה. קרוב לוודאי, שרוב האנשים באים עם ציפיות ו"דרישה עצמית" כזו או אחרת מהמדיטציה, רוצים להיות שלווים, לקבל תובנות, לפתור בעיות, לתקשר עם חוצנים, לגעת באור…. הכול טוב ויפה, והאמת היא שגם אפשרי, אבל, אחד החוקים החשובים במדיטציה הוא הרפיה ושחרור אמיתיים, ומינימום ציפיות.

חשוב מאד להבין שתהליך המדיטציה מנוגד במהותו להתנהלות הרגילה שלנו. ביומיום שולט בנו ההיגיון , אין חופש מלא לרגשותינו, אין זמן להתבונן עליהם ולבחון אותם ….. למעשה, רוב הזמן אין זמן . מדיטציה אמורה לתת לנו מרחב של שקט, ניקוי, ואפשרות בנייה של משהו חדש, ויש התנגשות בין שני הכוחות האלה – זה שמנהל אותנו רוב הזמן וזה שבא עם המדיטציה ו"מאיים" לשנות אותו. חשוב להבין את הנקודה הזו כי היא המפתח לכל אי-נוחות ואי-הבנה שעולה לנו בהקשר זה.

בין אם אתם עושים מדיטציה בעצמכם או בהנחייתו של מישהו כדאי לזכור כי :

עצם הנכונות לעשות מדיטציה משדרת אל תוכנו (הלא-מודע) אותות על שאנו מתכוונים לטפל בעצמנו, לקדם ולפתח את עצמנו. רצף של "שדרים" מסוג זה משנה את המציאות שלנו = שינוי.

כל נוכחות בתוך מדיטציה הינה מקדמת ומצמיחה, ולא משנה באיזה עומק או מצב רוח הייתם. מספיק שאתם שם.

תנו אמון בכל מה שאתם מדמיינים או מרגישים, ואל תקלו ראש במה שאתם חווים. העבודה נעשית גם אם היא לא מובנת לכם באותו רגע, וכל מראה או תחושה נכונים ומשמעותיים.

כבדו והתמסרו לרגע . ותרו על המוח השולט שלכם ותנו למדיטציה לסחוף אתכם לחוויה, ותהיו בה. כך ילמד הלא-מודע שלכם "לדבר" בצורה זמינה עם עולם הרגשות, האינטואיציה והתת-מודע שלכם.

בכל פעם שעולה בכם תחושת אי-נוחות התרכזו בנשימותיכם עד שתחושה זו עוברת . זה ייקח מספר רגעים וישדר לתת-מודע שלכם שהכול בסדר, ושאפשר להתגבר על קושי.

זכרו שכל מדיטציה היא יצירת קשר עם החלק הטהור, הנקי והאמיתי של הקיום שלכם. ככל שתזכרו את זה תפנימו את גודל ומשמעות החיים שלכם כאן , ותתרחבו.

המשך יבוא…..

הפוסט הזה פורסם בתאריך מאמרים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *