השתקפויות

אני חייבת לפתוח בוידוי קטן: מאז שהתחלתי לכתוב בענייני מודעות ורוח, אני מחכה שיבשיל הרגע בו אוכל לכתוב על השתקפויות. מכירים את התארכות הציפייה למשהו שאתם יודעים שבוא יבוא וההמתנה מתוקה ומחויכת ? כך הרגשתי, ועכשיו הגיעה העת. ובכן, הנני מתכבדת להביא בפניכם את מחשבותיי בנושא חשוב זה, שהינו ללא ספק אחד מעשרת הדברות של עולם הרוח. על מי שמבין את עיקרון ההשתקפויות, אפשר לומר כי יש בידיו את המפתח לתורת החיים כולה, הוא יודע מאיזה מרכיבים אנו בנויים, איך לשנע אותם ולהביאם לאופטימום.

מה זו השתקפות?

השתקפות היא מראת עצמנו דרך האחרים, מה שקורה לידנו, בסביבתנו, ובידיעתנו, ושיוצר אצלנו תגובה. כל מה שקורה לנו זו השתקפות שלנו, גם אם נדמה לנו שאנו לא ממש מזמנים את הדברים ולא רוצים בהם.

השתקפות זו דרכו של היקום להקרין לנו את סיפור חיינו כשהפרשנות מוטלת עלינו.

השתקפות זה "שם המשחק" שלנו כאן. מי שנמצא במודעות עצמית מבין שהחיים הם משחק, ויכול לנהל אותם מתוך שעשוע, ניצח בעצם את השיטה. השתקפויות הן האניגמה במשחק זה, ועלינו להבין ולפתור אותן, רק כך נהיה רשאים להתקדם לשלב הבא במשחק.

איך זה עובד?

תארו לעצמכם שמכל מקום שאתם מביטים אליו עומדת מולכם מראה. אם תפנימו את המראה הפשוט הזה תבינו את חוק ההשתקפויות. אלא שבנוסף לתמונה מועברים אלינו גם מידע וחוויה, שפוגשים בתוכנו דפוס מוכר להם. כל מה שמגיע אלינו נמצא בתוכנו.

המידע והחוויה עוברים אלינו דרך מארג אנרגיה משותף שיש בו תעבורת מידע שוטפת, במערכת של אינספור קווי אורך ורוחב. כשאנו יושבים על צמתים משותפים ברשת הזו אנו חולקים מידע זהה שמופיע בחיי כולנו, בדומה לאירוע בזמן נסיעה בכביש שאנו עדים לו, או כשאנו מחוברים לרשת חברתית או אתר באינטרנט.

הפרשנות שלנו למידע שאנו רואים אינה אחידה ותלויה במבנה הפנימי שלנו ולכן מעלה תמונות ותגובות שונות אצל כל אחד. כמו בעיקרון הפיזיקאלי של החזרת אור שזו בעצם תופעה המתרחשת כאשר קרן אור פוגעת במשטח. כמות האור המוחזרת ממשטח כלשהו תלויה בחומר המשטח, אשר משתנה מאחד למשנהו (ויקיפדיה).

לדוגמא: מישהו נהג בקבוצה של אנשים לא יפה, נזף, כעס וכד'. מה שקורה ומגיב לאותו אדם זו ההשתקפות: אחד יפגע, השני יתפרץ,והשלישי ימשיך הלאה. כולם יושבים על אותה רשת , צופים באותו אירוע, התגובה שונה.

איך נוצר הצורך בהשתקפות?

הדפוסים שלנו מחפשים להם מימוש (דומה מושך דומה) וכמו מכ"ם פנימי תרים אחר אירוע שייתן להם במה. קרני האנרגיה של הדפוס בוקעות מתוכנו, ומגיעות למקום שמדבר איתם באותה שפה, שם מוכר ונוח. ואז, יש מפגש, שהוא ההשתקפות, ובו נוצרים איחוד כוחות, ויש מוצא והזנה לדפוס שלנו.

פעולה כזו מעלה את הדפוס על סדר היום שלנו ופותחת בפנינו אפשרות לתיקון. אם אנו מבינים את חוקי המשחק נוכל לראות את ההשתקפות ולהתקדם. אם לא, ישמין הדפוס שלנו ובעתיד הלא-רחוק יבעט שוב.

איך לקדם שינוי ?

עלינו להפנים שכל דבר שקורה לנו, שאנו נקלעים אליו ונוגע בנו רגשית (גם אם איננו מעורבים בו באופן ישיר) – זו השתקפות שלנו.

אנו חייבים להבין היטב את ההשתקפות ולהיות במלוא המודעות העצמית שלנו. אל תוותרו על האמת, גם אם היא כואבת היא תשחרר אתכם.

יש לשאול את עצמנו מה אנו מרגישים? מה זה עושה לנו? על מה זה "יושב" לנו? והאם זו האמת לאמיתה? – שאלות כאלה יקלו עלינו את הברור.

וכמובן, מדיטציה שמשנה את ההשתקפות שלכם למצב הרצוי לכם.

זכרו, השתקפות היא מחזיר האור שלנו, ובידינו היכולת לצמצם ולהרחיב את האור.

הפוסט הזה פורסם בתאריך מאמרים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *