חוקים רוחניים – אבות המזון

בחירה בחיים רוחניים נעשית לדעתי שלוש פעמים (לפחות) בחיי כל אחד מאיתנו, בפעם הראשונה עוד טרם לידתנו, כשהנשמה בוחרת להתאחד עם הגוף ומביאה עימה את סיפור החיים שלנו כאן. פעם שנייה, כשבמהלך חיינו אנו סופגים את רוח הדברים בסביבתנו שמעצבת אותנו מילדותנו, ופעם שלישית, כשמתוך רצון להעמיק ולשנות אנו בוחרים בחירה מודעת בדרך רוחנית שמתאימה לנו.
אני עשיתי (ועושה..) דרך ארוכה של חיפוש בעצמי, ופיתחתי לעצמי מספר כללי מפתח שהפכו לאמת שלי ועזרו לי. בשורות הבאות אבקש לתת לכם קצת מניסיוני , ומהדברים שעזרו לי להתמקד.

הדבר החשוב ביותר בחיים רוחניים לדעתי היא הבנתו של אדם שאינו צריך להיות כפוף לשום דת כת או פילוסופיה כזו או אחרת.

רוחניות זו ידיעת הרוח הפנימית שלנו והבנתה .

רוחניות היא גילוי שמחת החיים והיעוד האמיתיים שלנו ודבקות בהם ובמה שיוצר אותם.

רוחניות היא האמת הצרופה שלנו ללא השפעות של החברה.

רוחניות באה לידי ביטוי באופן שונה אצל כל אחד מאיתנו ועלינו לאמץ רק את מה שמתאים לנו .

מונחי יסוד שכדאי לדעת:

1. אנרגיה – ה"חומר" ממנו עשוי כל דבר קיים, נראה ושאינו נראה, שיש לו חיים, תנועה ותוכן משלו. אנרגיה היא כלי וידע באמצעותם אנו יכולים לשנות וליצור את חיינו.

2. דפוסים – התבניות בהן מתגבשות חוויותינו בתוכנו, לובשות צורה ומזמנות עוד ועוד מאותו דבר. אלו לבני הבניין שלנו, והבנתן משמעותית ביותר לצמיחתנו.

3. השתקפויות – כל האנשים, האירועים, צירופי המקרים והנסיבות אליהם אנו נקלעים בחיינו. יש להתבונן על החוויה שלנו במקומות אלו ולזהות מה אנו מרגישים. זו ההשתקפות שלנו.

4. דומה מושך דומה – הצורה בה ההשתקפויות שלנו עובדות. ההבנה שמה שמגיע אלינו הוא פרי יצירתה של מחשבתנו המודעת והלא-מודעת, ושמה שאנו פוגשים בו, הוא בעצם מי ומה שאנו.

5. מודעות – התבוננות, אבחנה ועיבוד המתרחש סביבנו. לימוד, הפקת לקחים, יישום הידע המצטבר אצלנו, ושינוי תגובותינו בהתאם להבנות אלה.

6. אמון – המרחב בתוכנו שיודע את טיב הקשר שלו עם היקום/הנשמה/האלוהות ובוטח בו. המקום שיודע שמה שנבקש בוא יבוא, שמבין שמה שקורה הוא הדבר המדויק, ושהעיתוי תמיד נכון!!!

7. אהבה – התחושה האולטימטיבית, הנעלה, השלמה והגבוהה ביותר הממלאת אותנו בטוב ובחיבור לבריאה.. ההרגשה שכל אחד מאיתנו מחויב למצוא בתוכו, ולאמץ לו, כמיטב יכולתו.

8. קבלה – ההבנה שאנו חלק מ"תכנית" כלל-יקומית, שיש מאחוריה כוונה, תהליך ויעד. היות שכך יש לקבל , לכבד ולהתמסר לקורות אותנו, גם אם זה לא נוח או קשה.

9. איזון – למידת התנועה של היקום ומרכיביו, הבנת חוסר-האיזון, השאיפה לאיזון וה"משחק" ביניהם. הפנמת העובדה שזהו מנוע בסיסי המצוי בכל דבר ביקום.

10. דרך – התהליך אותו אנו עוברים, במציאת והבנת הקשר בין הרוח לחומר שאנו.

אלו הם עיקרי הדברים על קצה המזלג, קחו לעצמכם מה שעובד עבורכם, תהנו מהדרך, ושמחו בחלקכם.

הפוסט הזה פורסם בתאריך מאמרים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *