איך מדיטציה משפיעה עלינו

ויכוח סוער לתוך הלילה של קבוצת אנשים, שרוחניות ופילוסופיות חיים כאלה ואחרות שגורות על יומם, הביאה אותנו להסכמה שבסופו של דבר, כולנו מחפשים את המפתח לשליטה בחיינו!!! כמובן, שהיו מי שדיברו בזכות האהבה "כגרעין אולטימטיבי לחיים נכונים…" ובגנות "התחרות החומרית המשחיתה.." אבל בשלוש בבוקר, הסכמנו על הגדרה משותפת לכולנו.

בואו נקלף לרגע את כל עטיפות ההגדרות, הכיוונים והמטרות שלנו ונמצא שהגרעין הוא בעצם רצון, שתהיה לנו יכולת שליטה (אם אפשר מלאה) בחיינו. אם היה בידינו מפתח "מאסטר" לכל הדלתות שאנו מבקשים לפתוח היינו ללא ספק השליטים הבלתי מעורערים של חיינו, וחיים באושר ובעושר……. אבל נדמה לי שרובנו לא ממש מרגישים כך.

מניסיוני, הדבר הקרוב ביותר למפתח כזה הוא מדיטציה. אין לי ספק שכל מה שאנו מבקשים לשנות בחיינו נראה אחרת אחרי שאנו נוגעים בו במדיטציה. אנסה להסביר לכם איך זה עובד.

בסיס הנתונים שלנו

חיי היום-יום שלנו מנוהלים על ידי "מערכת מידע" שיושבת בתוך תת-המודע שלנו. מערכת זו ניזונה מ"איסוף, קליטה, עיבוד ואחסון חמרים" של חוויות אותן אנו חווים במהלך חיינו. חוויות אלו הן למעשה כל מה שקרה לנו אי-פעם שקשור לרגש, לרוח ולחומר.

פעולה זו, יוצרת אצלנו את תבניות ההתנהלות שלנו ,ההרגלים, הצרכים, הנטיות והמגנטיקה שלנו. כשפעולה כזו "נצרבת" על ה"דיסק" שלנו היא כחותם שמבקש לשמר את קווי המתאר שלו, ולפיכך הוא מושך אליו עוד ועוד מהחומר ממנו הוא עשוי. הדוגמא לכך היא שאנו יכולים לזהות אצלנו חזרה של התנהגויות, אירועים או נסיבות שיוצרים שוב ושוב את אותן תחושות (לא בהכרח אותם מראות….).

זאת אומרת, שאנו מופעלים על ידי מנגנון משומן וקבוע, בעצם מרחב תלת-מימדי של קומבינציות נוסחאות, משקלים ותכנים שמנהלים אותנו.
לפיכך תת המודע שלנו יוצר עבורנו שני ערוצי פעולה מרכזיים:

1. הטבעה של חוויה הנוצרת בתוכנו יוצרת אצלנו מערך של השתקפויות המזמנות אלינו עוד מאותו דבר (דומה מושך דומה), וחיינו הם למעשה רצף של השתקפויות אליהן אנו נקלעים (לכאורה).

2. שכחה – לתת המודע שלנו יש "עניין" נוסף והוא, להגן עלינו מפני זיכרון הכאב והמאיים עלינו ולכן, מסייע לנו לשכוח (יותר נכון להדחיק) את הטראומות או אי הנעימויות שחווינו (עד שתגיע שעתם לצוף).

אפשר לסכם כי, תת המודע הוא המנהל הראשי שלנו ו"יודע כל" עלינו, משכיח ומגן עלינו מפני דברים שקשה לנו להתמודד איתם וש"השכחה יפה להם", ובעיקר מזמן אלינו עוד מאותו דבר. נראה, לפיכך, ששליטתנו על מהלכיו של הלא-מודע שלנו מאד מוגבלים. אם אנו מסכימים לכל הכתוב למעלה הרי, ש"אין הרבה מה לעשות". אז זהו שיש….

כאן, נכנס לפעולה כלי העבודה של המדיטציה.

למדיטציה יש את היכולת להוביל אתכם לתוך הלא-מודע שלכם ו"לשלוף" משם את הFILE אותו אתם מבקשים לתקן. ברגע שהגוף רפוי ומרגיש נינוח תת-המודע שלנו מרגיש בטוח להתיר כניסה למקומות, שבדרך כלל הגישה אליהם "אסורה". כשאנו נכנסים למקום כזה עולים מראות ו/או רגשות הקשורים לנושא עליו אנו רוצים לעבוד, וזו בעצם פתיחת הדלת לה אנו מייחלים ומשם אפשר לחולל שינוי.

טכניקת העבודה בשלב הזה פשוטה, ומשתמשת בעיקר בהדמיה של אנרגיה בעלת תכונות של ריפוי ושינוי הזורמת למה שאנו רואים או מרגישים. כן, פשוט כך, הדמיה ולפעמים שימת לב לנשימה שלנו, מחוללים שינוי שבמדיטציה יתבטא בתחושה של הרגעות ושינוי המראות שאנו רואים, אך, ביום יום ישנה את חיינו.
מה שבעצם קורה בתרגיל כזה הוא שהופר הסדר והמבנה של הדפוס עליו עבדנו, ולתוכו הוזרקה אנרגיה (מידע) חדשה בעלת אופי הפוך למה שהוא יודע ומכיר. ולכן, התמצית שלו כבר איננה מורכבת מאותם חמרים, היא השתנתה ולפיכך מגנוט המציאות שלו ישתנה.

בכל פעם מחדש אני מתפעמת מיכולת העבודה של הכלי הפשוט והמתוחכם הזה, כמה קטן ככה גדול…. בפרקטיקה אני חושבת שמי שלא התנסה באופן תדיר במדיטציות כדאי שייעזר במטפל שמנוסה בשיטה זו. מי שיש לו קצת ניסיון יכול עם התמדה ונכונות לעבוד גם לבד ולהגיע לתוצאות יפות.
כאן המקום להזכיר, שיש סוגים שונים של מדיטציות אותן מתרגלים ברחבי העולם ואני בטוחה שיש יתרון ותועלת בכל אחת ואחת מהן. המדיטציה עליה אני מדברת היא מדיטציה מונחית (ראה POST מדיטציה מונחית) אשר משתמשת בחמרים האישיים של כל אחד ואחד מאיתנו שיושבים בתוכנו ושאיננו ערים להם.
לסיכום חברים יקרים, השמיים הם הגבול, הכול אפשרי ומצוי בהישג ידכם!!!!

הפוסט הזה פורסם בתאריך מאמרים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *