מודעות

"אני מאד מודע/ת לעצמי" זה משפט שאני שומעת כמעט מכל אחד שאני באה איתו בשיחה, ולא פעם אחת. יש כאלה שאני משתכנעת מהם יותר, ויש כאלה שקצת פחות, דבר אחד בטוח, בעיני כולם חשיבותה של המודעות בעלת ערך מרכזי, וכולנו גאים להתהדר בה..

המושג מודעות קיבל תנופה ונוכחות משמעותיים ביותר בעשורים האחרונים. אלו, גרמו מחד, לפריחה של הנושא, ומאידך, לשימוש יתר במושג זה שגרם לשחיקה מסוימת במעמדו. בעיניי, מודעות היא המפתח והכלים הבסיסיים שעומדים לרשותנו בעולם הזה. היא אחת האפשרויות שלנו להמיר רוח בחומר, ויש לה מקום של כבוד בחיינו, ולתוצאה שאנו מפיקים מהם. מודעות היא המוצא לכל נתיב בו נבחר לצעוד, וזו ששומרת עלינו ומאירה את המראות שבדרך.

ברוח הרהוריי אלה אני מבקשת לשתף אתכם בתפקיד שאני מייחסת למודעות:

מודעות היא בראש ובראשונה יכולת ההתבוננות וההעמקה הפנימית שלנו לתוכנו לעצמנו ולמעשינו. נסו להיזכר במקרה של אי-נעימות כלשהי שנקלעתם אליו, ושמרצונכם או שלא, הייתם חלק ממנו. דמיינו את עצמכם שוב באותה סיטואציה, רק שהפעם מעמדת המתבונן, שרואה יותר מצד אחד של הסיטואציה. עשו זאת בלי שיפוט ועד כמה שאפשר בלי לקחת צד, רק להתבונן. ככל שתתבוננו בדרך זו תעמיקו לתוך מקומות שלא ראיתם אותם קודם בסיפור.

מודעות היא ה"הגינות" הפנימית שלנו מול עצמנו, והיושרה להסתכל על כוונותינו, יצרינו, מהלכינו ומניעינו. תוך כדי שאתם מתבוננים בסיטואציה יעלו רגשות , כוונות, מניעים נסתרים ורצונות לא מודעים שמונחים מתחת לדברים כפי שקרו בפועל. תעלה "אמת" נוספת או אחרת.

עצם ההתבוננות בדברים המאפשרת השלמה עם הקיים, הפרדה ופרידה ממה שאינו מתאים לנו יותר. סביר להניח שאם קיימתם את מה שנכתב עד עתה הסיפור שלכם שונה עתה. יש בו פרטים נוספים ויתכן ואתם רואים חלקים ממנו באור אחר לגמרי. כאן המקום לברור את המוץ מן הבר, לשחרר את מה שאינו מתאים לנו יותר, ולהשלים עם מה שיש, ושנשאר איתנו.

מודעות היא האומץ לראות את הדברים כפי שהם עולים מתוכנו, ולא כפי שמקובל או רגיל לחשוב. זו ההכרה בעצמנו כישות שיש לה "אמירה" יחידנית ומיוחדת משלה, אשר עושה אותנו מלאים ושלמים בה.

מודעות מתמשכת מאפשרת לנו את חקר החיים האישי והפרטי שלנו, על פי ראייתנו, וההתאמה שלהם לתפיסתנו הפנימית. כשאנו מתמידים בכך, המערכת שלנו לומדת את המסקנות ומשנה את עצמה בהתאם, כך, שבפועל משתנים דפוסינו, תגובותינו וגם צרכינו.

אחת הפריבילגיות של ה"מתקדמים" במודעות, היא הסתכלות "אחרת" (רוחבית, היקפית, ראיית-על) בסובב אותנו , בטבע, בבריות בכל דבר בעצם. היתרון בראייה זו, הוא היותה נטולת מעורבות רגשית, ומקיפה את הדברים מזוויות שונות המגלות לנו היבטים חדשים של הקיום שלנו.

מודעות היא הרחבת הדעת, ואיסוף החוכמה שלנו מהדרך אותה אנו עושים וידיעתה.

מודעות היא סך כל דברי הימים שלנו המצויים בתוכנו ועולים וצפים על פני השטח על מנת להתממש, להתרחב, להשתנות ולצמוח.

מודעות היא תעודת האזרחות הטובה הרוחנית שלנו בעולם הפיזי.

מודעות מזככת מתוכנו את האמת והאור הטהורים שלנו.

הפוסט הזה פורסם בתאריך מאמרים. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *